Kutyáim és a sport

Mediterrán hangulat a siklósi borvidéken: Kopasz-hegyen túráztunk

2020/07/01. - írta: Vikkus

Pár hete esett meg, hogy egy meleg nyári délelőttön Ati indítványozta, hogy nézzük el Csarnóta felé, a Kopasz-hegyi kilátóhoz. Tenkesen átvezető teljesítmény túrákról ismerte meg az útvonalat, ám most a hőségre és a kései indulásra való tekintettel csak a legszebb részére koncentráltunk, és a Tenkes Csárdától indulva sétáltunk át Csarnóta határáig.

Meglehetősen rövid ám annál látványosabb túráról beszélünk, valami elképesztő vidéken jártunk! Mintha egy hatalmas sziklakertbe tévedtünk volna, ami az első júniusi meleg nappal kombinálva igazi mediterrán hangulatot biztosított. Bár csak négy kilit mentünk, eléggé hosszúra nyúlt, mivel kedvem szerint az összes kőnél megálltam volna fotózgatni. Csodás virágszőnyeg kísért az úton, minden virágzott, és még kaktuszt is láttunk hatalmas, sárga virágokkal.

Végül aztán felértünk a kilátóhoz, ami nincs ugyan magasan, de mivel "kopasz", fák nem szegélyezik, be lehet látni az egész környéket, szépen kirajzolódott a horvát Papuk hegység, előttünk feküdt a Mecsek, a Tenkes és az egész Ormánság. Az útvonal levezetett volna Csarnóta felé, de nem indultunk meg, csak annyira, hogy még néhány hangulatos fotót lőjjek a kutyákról.

Visszafelé kicsit improvizáltunk, letérve a kijelölt útról barangoltunk a régi kőbányánál. Újabb és újabb háttereket próbálgattam, miközben Rebelle már kérés nélkül foglalt el művészi pózokat a különböző sziklákon. Lemmy kevésbé volt aktív, a nagyobb testével jobban megérezte, hogy nem csupán fentről tűz a nap, a kövek is nyomják magukból a hőt.

A terep kicsit technikás, alig van szintemelkedés, az összes kihívást a sziklás talaj okozza, ami miatt érzékeny bokához magasszárú cipő javasolt, de aki vagánykodik akár szandálban is teljesíteni tudja. Főleg nyáron.

A szőlőhegyi útra érve visszasétáltunk a csárdához és ettünk egy jót, a kiszolgálás átlagon felüli, és a kaja is pompás. A kutyákkal a kerthelységben maradtunk, így nem tudom beltérre vihetők-e.

Összegezve az útvonal kiváló azoknak, akik a Siklós-Villányi borvidéken járva kicsit kimozdulnának a természetbe, roppant látványos, erősen ajánlott a fotógép vagy egy jobb telefon. Az országos kéktúra jelzés fut végig, akár azon haladva, akár más jelekkel kiegészítve hangulatos és sokkal nehezebb túrát is lehet rittyenteni a Kopasz-hegyet érintve, vagy akár a csárdától indulva. Nem egy zsúfolt, népszerű helyszín, mint oly sok más a Mecsekben, így kevésbé zsúfolt is, mi hétköznap voltunk, akkor konkrétan senkivel sem találkoztunk. Víz nincs sehol, de ha csak a 4 km-t járjuk, akkor nem is feltétlenül szükséges, de a saját és kutyája igényeit mindenki tartsa szem előtt.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.