Kutyáim és a sport

Partner cserés canicross és új best avg-s bikejöring

2020/02/08. - írta: Vikkus

Szombat van, ami az új évben azt jelenti, hogy ha nem vagyok pihis, akkor délutános, hogy legyen időnk közösen is futni a fiúkkal. Ez alkalommal (is) sokáig húztuk a lóbőrt, de aztán a kellemes délelőtti órákban leballagtunk Lemmy-vel és Rebelle-lel a mezőre.

received_816086545577123.jpeg

Mentünk egy kört bikejöringet kezdésnek, Atiék pedig ezzel egy időben futottak egy lazázós bemelegítést. A startnál szokásos módon Rebi még hátra-hátra pillogott, hogy a nyomában van-e Lemcsi, de néhány "Tovább!" után felhagyott vele. Már ott a nyeregben éreztem, hogy bikább, mint tegnap volt, és őzek ide vagy oda, új csúcsot futottunk. Ez alkalommal sem voltak kiugrások a görbén, egyszerűen csak végig gyorsak voltunk. A finisbe még kicsit bele is húzott, és úgy kellett ráfékeznem a rajt/cél ponton, mert ha rajta múlik bizony megyünk még egy kört. Az egy fordulós bikejöring oka az volt, hogy a héten ez a negyedik edzése volt, végig kétszeres távot mentünk, és minden egyes nappal gyorsabbak is voltunk az előző napinál. A kutya kezd feltörni és nem akarnám kiégetni, főleg, hogy utána még voltak vele terveim.

received_601060037354677.jpeg

Miután a fiúk is bekocogtak előkerült a dilemma, hogyan tovább? Canicrossoznunk egyszerre érdemes, de nekem is kell a melegítés, így a fiúk jöttek velünk még egy lassút. Kellett is, mert az első kocogós kör után Ati még állította, hogy ő ma nem tud bekötve futni, a második után viszont bemelegedett, és kedvet kapott egy gyors körhöz.

Virággal beszélgetve jutottunk arra a taktikára, hogy lehetőség szerint nem kötöm be Rebelle-t addig, míg nem tudok normális sebességgel futni. Ő díjugrós fejjel logikázva mondta, hogy azt nézzem meg mi fut a kutya "magától" azaz bikejöring esetén, amikor kb ő diktálja a tempót és minimális az ellenállás, és ehhez képest mit futunk együtt. No most a helyzet kommersz mértékegységre fordítva: ő bicóval leglassabb tempójával is 13-14km/h-val megy, míg velem együtt örülök, ha elérem a 11km/h-t. Van a kettő között egy gap, ami az ő teljesítményére káros. Ezért a legújabb taktikám az, hogy átveszem Atitól Lemcsit, őt pedig összekötöm Rebivel. Korábban azért nem merült fel a vegyes páros, mert Ati tavaly ilyenkor még egy perccel volt lassabb nálam, így értelemszerűen én vittem a gyorsabb kutyát, ő meg csak eltingli-tanglizott Lemcsivel. Ám olyan gyorsan fejlődött olyan sokat, hogy én csak kapkodom a fejem, és ma eljött a napja, hogy a gyorsabb kutya után kössem.

sportie_20200208_110258.jpg

A rajtnál mondtam, hogy induljanak picit korábban, úgy véltem Lemmy motivációjának jót tesz, ha látja őket elstartolni, ám azzal nem foglalkoztam, hogy Rebelle erre hogy reagál. Legnagyobb meglepetésemre a zúzda helyett engem választott, és hiába próbálta Ati irányba rakni, folyvást hátrafelé figyelt, beleakadt a szárba (ami egyáltalán nem feszült), majd elkezdte körben megkerülgetni Atit. Kb 500 méter kellett így is, hogy Lemmyvel beérjük őket, majd ahogy előzni kezdtünk és felbíztattam Rebit egy "Tovább!"-bal, ő irányba állt és ott hagytak minket, mint Szent Pál az oláhokat. Lemmyt mindez nem zavarta túlzottan, farkcsóválva, kellemes ügető tempóban, éppen feszülő szárral nyomtuk le a kört. Mivel nekem is ez volt a negyedik futásom a héten, és élemedett koromnak, rottyra vágott ízületeimnek eddig mindig megadtam legalább az egy egész nap pihenőt, éppen elég is volt ez a közepesen lágy tempó. Ati és Rebi több, mint egy percet vert ránk, de az idejük még sokkal jobb lett volna, ha Rebi nem hátrafelé húz az elején... A görbéjén jól látszódik a völgy, ahol már szinte megálltak és az is, hogy utána milyen szép egyenesre váltott a tempójuk. Ehhez pedig vegyük hozzá, hogy az ő tracker-én nem volt beállítva autopause, mikor megálltak, azt beleszámolta az átlagba. Izgatottan várom hát a kötvetkező közös futásukat, szerintem simán 4 perc alján voltak, ha még erre rá tudnak edzeni, akkor talán hármassal fognak kezdődni a kilométerek. Nekem jelen körülmények között az 5:38-as átlag szar de nem reménytelen. Versenyen Rebszivel jobb lesz, csak Atinak kell kitalálni, hogy Lemcsivel indul-e, vagy bevállalja Bolgot... mondjuk az durci páros lenne.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://sportinchaos.blog.hu/api/trackback/id/tr7615465520

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása