Kutyáim és a sport

Terepfutás övtáskával: első utam egy liter vízzel a fenekemen

2020/07/05. - írta: Vikkus

Nagyon sokat gondolkoztam hogy oldjam meg a frissítést, mert sajnos odáig jutottunk, hogy már a Mecsek fái sem óvnak meg a hőségtől. Ráadásként nem csak magamnak viszem a vizet, hanem sokszor Rebinek is. Ha nem akad vízfolyás az útvonalon, akkor nekem kell gondoskodnom róla. Próbáltam már a futó hátizsákot, és ha nagyobb kalandokra indulunk, akkor majd ismét ahhoz folyamodok, de ha nem muszáj, nem zötykölöm a hátamon. Bármilyen szépen fekszik is fel, csak zavarja a hőleadást és tud azért mozogni is, a koppig húzott pántoktól pedig nehezebben kapok levegőt - ami futásnál azért szokott kelleni.

running-beauceron.jpg

Hosszas lamentálás és internetes keresés után végül bepróbáltam a Kalenji Evadict övtáskát, ami bővíthetó puha kulacsokkal. Fontos volt, hogy két ponton szimmetrikusan terhelhető, bár rövidebb távokon annyira nem érezzük, ha az egyensúlyunk nincs a helyén, de ha hosszabbat fut az ember, akkor már egy apróság, pl. telefon is zavaróvá válik, ha nincs középen vagy épp szimmetrikusan. Következő dilemmám az űrtartalom volt, 2x250ml és 2x500ml befogadóképesség közt vacilláltam meglehetősen sokáig, majd maradt az utóbbi. A puha kulacsokat is megvettem a Kalenjitől, máshol csak sokkal drágábban találni. Az egész befektetés így is már elérte egy futó hátizsák összegét, viszont a nagy filozofálások során figyelembe vettem a többi felhasználási lehetőséget: egyrészt, bármilyen túra esetén praktikusabb, ha nem pet palackban visszük a vizet, így az ivózsákjainkat ezzel egészítem ki, illetve ha egyszer beszerzek egy komolyabb kutya túrazsákot (olyat, amit a kutya cipel), akkor ő is ebben tudja cipelni a saját vizét. Forgalmaz a Ruffwear olyan kutyazsákot, amihez kapható puha kulacs, de az a kombináció már nagyon masszív áron mozog... 

trail-runner-beauceron.jpg

Az első útján valójában rövid távon mozgattam meg, 5km-t mentünk Petőczről ki a Babás szerkövekig, viszont mind a négyünknek az én sejhajomon nyugodott a vízellátása. Ati csak az iratainak hozta a futó hátizsákot, és két kutya is volt velünk. A víz javát ők itták meg egyébként, de itt amúgy is a teszt volt a lényeg. Ez az övtáska alapvetően utlramaratonista fiúknak van kitalálva, így az én hangsúlyos domborulataimon nem egészen úgy viselkedett, mint kellett volna, de alapvetően meg tudtunk egyezni. Mivel tele raktam motyóval, benne volt kulcsom, telefonom, kutyák itatótálja, két marék pzs (ezek mind beleférnek!) és egy liter víz, ezért nem kellett megszorítanom, önszorgalomból megállt a csípőmön, majd mikor nagyobb lett a tempó a zötykölődéstől elindult oldalra. Ez nyilván eléggé zavaró, úgyhogy jobb ötletem nem lévén feljebb emeltem és megszorítottam a pántját a derekamon. Mivel a mellkasom még mindig szabad volt, a hátizsákkal ellentétben nem zavart, hogy szorosra kellett vennem. 

trail-running-beauceron.jpg

Ezen kívül kipróbáltam egy standard esti sétánál is egy hosszú nap után, így már tudom, hogy lazán elfér a kulacsok helyén egy fél lityi sör meg egy madzagos labda. Legnagyobb hátránya, hogy derékon hordva roppant előnytelenül áll a fotókon (legalábbis rajtam, és a körte formámon) :D de ezen felül tudok emelkedni. 

walking-with-dogs-beauceron.jpg

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://sportinchaos.blog.hu/api/trackback/id/tr5815983646

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása