Kutyáim és a sport

Egy reggel a flow jegyében: egy kör bikejöring, 3 kör futi

2020/01/20. - írta: Vikkus

A reggelem úgy kezdődött, hogy hajnalban a kutyák valamit nagyon meg akartak ölni... ez egy békés környék és a bocik nem ugatnak brahiból... Ati, a bátor családfő ki is mászott az ágyból megnézni mire fel a balhé, de valószínűleg a szomszédos ipartelepen történt valami mozgás, amihez nem voltak hozzászokva a dögik. Mindenesetre az alvásunkat hazavágta a közjáték, Ati muszáj volt kimásszon fél hétkor pár óra féléberen fetrengés után, én viszont igyekeztem bepótolni a lemaradást, aminek következtében túlaludtam magam. Sebaj, innen szép nyerni.

20200120_115933.jpg

A túlalvást kombináltam egy erős reggelivel (pedig futás előtt nem szoktam), és még mindeközben meg is akartam fagyni a házban, de befűteni nem akartam futás előtt, ráér ha hazajövünk. Nem nagyon fűlött hát a fogam ahhoz, hogy vékony ruhát vegyek a pizsi+köntös szerkó helyett és kidugjam az orrom a fagyba, de szerencsére a bj még mindig akkor lánggal lobog, hogy képes voltam eme hőstettre, és elindultam Rebivel a mező felé.

20200120_125138.jpg

A fakitermelés még mindig zajlik. A melósok jelenlétének eddig nettó örültem: kitaposták a magas fűvel takart nyomvonalat és elriasztották az őzeket. Ma láttam először kárát a munkálkodásuknak, aggasztóan saras képet mutatott a pályánk. Eddig szépen megúsztuk a csúszós utat, vagy fagyott volt a föld, vagy füves, most viszont több helyen is kocsonyásra járták a gépek, az idő pedig kifejezetten enyhe volt és még a levegő sem járt. A buckák után így új kockázat várt, a sár.

20200120_124810.jpg

Melegítés és Rebi átmasszírozása után nekivágtunk "egy életem-egy halálom" jeligével és mentünk egy tök jó kört kerékpárral. Nem volt megtorpanás, nem volt fékezés, azzal lassítottam (a szokásoson felül) szegény kutyát, hogy folyvást kiraktam a kerekeket a füvesre. Szegényem megtanulta, hogy a kijárt úton maradjunk, erre most a zanyja feszt is kihúzta a vasat a nehezen gurulós fűre... igyekeztem pedálozással kárpótolni, de a gépek néhány új huppanót is létrehoztak a trailen, így nem sok lehetőségem maradt erre, jórészt egyensúlyoznom kellett végig. A 2 kilis körünk végére aztán egészen beálltak a combjaim, és bár meg sem csúszott a keró, annyira rástresszeltem a sárra, hogy nem mentünk még egy kört, pedig az elején még úgy terveztem. Viszont ez egy "fastest time on this route" lett, 23,5km/h max sebességgel, Rebelle már nem lassul tovább, ellenben szépen-lassan gyorsul :) .

20200120_130522.jpg

A levezető sétánk alatt gondoltam végig, hogy hol volt a hiba. Mármint a legnagyobb, mert nyilván volt belőle bőséggel... arra jutottam, hogy miután a kutyában meg tudok bízni, ideje lenne a felszerelésemben is. Nem volt okom pánikolni a csúszkálástól, mivel nem mutatta jelét a keró, fel van szerelve bütykös gumival, kicsit meg is van ereszkedve, hogy jobban tapadjon... és már volt annyi eszem, hogy ne fékezgessek, kis gyakorlás meg rutin és ez is jobb lesz.

20200120_125010.jpg

A futink nem indult rosszul, bár kifejezetten jól sem. Az első körnél megint úgy éreztem, hogy ennél gyorsabban nem is tudnék futni, de legalább a pulzusmérő ritkábban zizegett. A másodiknál már egész komfortos volt, majd nekifeszültem egy harmadiknak is. Úgy néz ki, hogy két-három K után kezdek bemelegedni vagy mifene, ezen a körön kifejezetten erőm teljében éreztem magam, és elkezdtem átfordulni kicsit amolyan fartlek-be (még csak felületesen ismerem, de idő kérdése és megbarátkozunk). Kifutottam magam, majd mikor jelzett a pulzusom, stop, és fújtam egyet. Hogy elfoglaljam magam, ezeknél a megállóknál mindig fotóztam néhányat, egész komoly kihívást találtam abban, hogy mindig új módon fotózzam a kutyát, vagy mindkettőnket... :D ha pedig lement a pulzus, akkor nyomás tovább. Jó sok megállóm volt, a vége felé egész jól belehúztam, élveztem, hogy végre nem totyogva kocogok, hanem kinyújtom a lábam és tényleg futok... aztán bzzzz és stop.

20200120_130701.jpg

A végére a 9.22min/km tempót kerek 9re tornáztam, és még Rebi is kifutotta magát, bár eléggé elcsodálkozott, hogy tempót futunk anélkül, hogy be lenne elém kötve. Szuperjól zártuk a délelőttöt, és így január 20-val elmondhatom, hogy hetek óta újra edzek és még nem sérültem meg... nem fáj a térdem, se a bokám, úgy tűnik végre egyszer sikerült egy egészséges ütemet elkapni.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://sportinchaos.blog.hu/api/trackback/id/tr1615418094

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása