Kutyáim és a sport

Nincs fék...!

2017/04/17. - írta: Vikkus

Attól, hogy te lekvár vagy, a kutyádat ne szivasd meg...

Kicsit olvasgattam canicrossra edző ismerős oldalát, és sajnos megnéztem, hogy milyen időket futnak... Nem volt célom soha a cc versenyzői szint elérése, de látni, hogy konkrétan kétszer, 2x, KÉTSZER gyorsabb, mint mi, az azért fájt. Plusz eddig is szerettünk volna valahogy gyorsítani, ezért szombatra már azt tűztük ki célul, hogy bármi történjen is, nem fékezünk. 

Mivel olyan nagy vagány nem vagyok, Lemmyt vittem magammal, de Gáborom megkapta Pogót, illetve - nagy-nagy örömünkre - csatlakozott hozzánk egy új páros is, Boróka és Vera. Bori teljesen kezdő kutya, egy éves kis kajla, adtunk neki hámot és egy rugalmas szárat. Abban egyeztünk meg, hogy Gábor fusson csak Pogival teljes kört a két tó körül (5km) mi pedig csak a rövidet járjuk le (3,2km), de igyekszünk "átadni magunk az érzésnek" és nem fékezni a kutyákat. 

No, Gábor elindult és pillanatok alatt eltűnt a térképről, és persze Lemmyke míg érezte a nyomukat, tepert rendesen. A problémáim ott kezdődtek, hogy nem akartam Veráékat otthagyni egyedül, de a sajátomat fékezni sem. Egy darabig 10-15 méteres előnnyel mentünk, és néha-néha hátraszóltam, biztattam Borit, amivel viszont elértem, hogy a saját kutyám is belehúzzon, a 22 csapdájába sodorva szerencsétlen énmagamat... Végül egyébként csak összehoztuk, bár ez a felbiztatott tempójú Lemmy hamar kinyírt, azért az út háromnegyedéig tudtam tartani egy nagyon jó tempót, majd amikor lefőtt a kávé, addigra Lemmynek is, és az utolsó 200 méteren Veráék le is előztek minket. Így is az addigi legjobb időnket futottuk Lemcsivel ezen az útvonalon, és végülis nem fékeztem a kutyát, tehát elkönyvelhetjük sikeresnek a tréninget. Vera és Bori is pozitív élmnénnyel zárta, ami szintén nagyon fontos, nemcsak, hogy kezd ráérezni a kutyája a feladatra, de azt is megértette a végére, hogy nem szabad ilyenkor vízbe menni, bármilyen szomjas is, maradjon az úton, ne akarjon barátkozni más futókkal és horgászokkal se :) Pogo és apja pedig megfutották 5km-en azt a sebesség-átlagot, amit célomnak tűztem ki (14km/h), és ember elmondása alapján végig rendesen dolgozott, ő pedig nem fékezte. 

beauceron-berger-de-beauce-gardiens-du-chaos-kennel-working-dog-sport-canicross-kutyas-futas-terepfutas-futniyo-lemmy-pogo-malomvolgy.jpg

Összességében siker és boldogság, ráadásul végre-végre van egy új párosunk is! Reméljük lassacskán beindul a pécsi falka :) 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://sportinchaos.blog.hu/api/trackback/id/tr1112431437

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása