Edzések és hétköznapok

A ciklikus edzésről

2011/07/05. - írta: Vikkus

megígérte, meg is írta:

A múltkori bejegyzésemben az edzés előtti és az utáni tevékenységről volt szó, azaz a bemelegítésről és a levezetésről. Most arról lesz szó, hogy mit tegyünk a kettő között.

Edzzünk, természetesen. Hajtsuk meg a kutyát, hogy lógjon a nyelve, a seggén vegye a levegőt, hogy legyen egyre fáradhatatlanabb, gyorsabb, erősebb, jobb. Nagy lelkesen ezt tesszük, a kutya fejlődik, gyorsan, aztán egyszercsak a fejlődés megtorpan és az istennek se akar folytatódni. Sőt, a kutya teljesítménye romlik. Vajh rosszul csináltunk valamit?

Igen. Túledzettük, kiégettük a kutyát. Megutáltattuk vele az edzést ahelyett, hogy ez lenne az élvezet az életében. Egyrészt dögfáradtnak lenni mindig nem jó. Fokozatosan egyre több sérülést összegyűjteni és mindig ráedzeni nem jó. Mindig elmenni a végső határig nem jó. Sem mint érzés nem jó, sem élettani hatások szempontjából nem jó. Ugyanis a végső erőtartalékokat az adrenalin adja. Ez olyan, mint az autóversenyen a nitro. Ha az üzemanyag már kifogyóban, ha a motor kipréselt belőle minden csepp energiát, akkor ott van, bekapcsol és még segít abban, hogy rólunk készüljön a célfotó. Viszont az intenzív nitróhasználat megeszi a motort, a teljesítménye csökken és arra kényszerülünk, hogy egyre hamarabb kapcsoljuk be és egyre hosszabban működtessük. Nos, ugyanez a helyzet az adrenalinnal. Meg utána a hullafáradtsággal.

Ennek elkerülésére találták ki a ciklikus edzést. Mi is ez? Röviden megfogalmazva: az edzés intenzitásának bizonyos rendszer szerinti változtatása. Azaz egyszer a teljes erőbedobás 50% -ával, utána 60, majd 70 és végül 80% -ával edzünk, majd újrakezdjük a ciklust. Ennyire egyszerű ez, mint a nagy dolgok általában.

De hogyan is csináljuk? Először is tudni kell, hogy mennyi a kutyának a 100% -a. Ezt fel kell mérni. Ekkor a kutya legyen sovány, jó kondícióban. Ha kövér, fogyasszuk le. Ezelőtt ne készítsük külön, ne felejtsük el, hogy a kutya természetes levegőjét és pihenőidőszakbeli erőállapotát mérjük fel, szóval nem érdemes csalni azzal, hogy erre felkészítjük a kutyát, mert csak magunkat csapjuk be. Ekkor tudjuk meghatározni, hogy honnan indulunk és meghatározni a ciklusunk különböző fokozatait.

Egy-másfél hónap múlva újra 100% -os edzés. Ezzel fel tudjuk mérni a kutya fejlődését és újra tudjuk kalibrálni a ciklust. Ez a 100% -os edzés legyen az őrület, a tombolás, amikor szétszakad az összes istráng, felnyílnak a gátak és remelgnek az izmok. Látni fogjuk a fejlődést és ez tovább ösztönöz minket. De a ciklus sarokszámait ne felejtsük.

Jó edzést mindenkinek!

banshee voltam

Címkék: edzésterv
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://sportinchaos.blog.hu/api/trackback/id/tr395995785

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.