Kutyáim és a sport

Az élet a kompromisszumokról szól: megállítás, ahogy a kutyáim szeretnék

2018/03/08. - írta: Vikkus

Nyilván igyekszem uralni az életüket, hisz részben ez a dolgom, de az a fajta liberális vezető vagyok, aki szereti nézni, ahogy a kutyái önállóan cselekednek. Ezért is választottam a beauceront. 

pogo-herding-beauceron-troupeau.jpg

Az elmúlt hónapok tréningjei a finomhangolásról szóltak, az iránybaküldés fixálása, illetve a teljes kerülés, avagy elhitetni a kutyáimmal, hogy van élet a balanszponton túl is. A legutóbbi meg az azelőtti tréningek is erről szóltak, Szaporcán már vért izzadtam, botot hajigáltam, a véresre üvöltöttem a torkom, és próbáltuk megoldani a problémát, aminek megoldása ellen foggal-körömmel küzdött mindkét kutyám. Kemény harc volt, és mit általában, most sem a sikerült tekintéllyel és teljhatalommal megoldani... A kutyák ajánlottak egy alternatívát. 

pogo-troupeau-herding-beauceron.jpg

Az én javaslatom az volt, hogy egyenes együtthajtásban irányba küldöm jobbra vagy balra. Ideális esetben ezt ő teljesíti és addig megy az adott irányba, míg mást nem mondok neki. Ideális esetben... gyakorlatban a birkák mozognak, a kutya ezt érzi, és adott esetben felülbírál engem. Ez egyrészt rohadtul nem tesz jót a tekintélyemnek, másrészt szükséges, mert még mindig gyenge vagyok birkából, nem látom mindig olyan pontosan a szándékukat, mint a kutyáim. Így ez az iránybaküldés vagy sikerül, vagy nem, de ebben a feladatban az utóbbi időben tényleg szigorú voltam, mert azért hülye sem vagyok... inkább csak nem esik jól nekik túlmenni a balanszponton, és ezt mindenképp keresztül akartam verni rajtuk. Több alkalomnyi veszekedés után legutóbb Gabinál mindkét kutyámnak sikerült áttörnie: a kérésemre a nyáj elibe futottak. A kompromisszum pedig az, hogy elhagytuk az irányt. Az elején még próbáltam menteni sárba hulló tekintélyem darabkáit, de végül feladtam, irányokból "Menj előre!" lett, és láss csodát, így mindkét kutyám bizonytalanság nélkül megcsinálta balanszponttól függetlenül!

Videó nem készült, mert botrányosan szar időnk volt, sárban dagonyáztunk a hófoltok közt, és áldottuk Holle anyó szent kezét, amiért a terelésünk idején pont nem szakadt az eső. De a lényeg, hogy megcsinálták. Nem úgy, ahogy én elképzeltem, de egyezségre jutottunk, ők pedig végre megértették, hogy minek kergetem őket teljesen irracionális irányokba a birkák körül. Továbbá a fehérvári akadályoknak hála Rebi kezdi érteni a lassú haladás intézményét (még mindig nem szereti, de legalább érti), és azt is, hogy ha irányba küldöm, akkor nem feltétlen kell három kört futnia, bár általában mennie kell még egy kört, mire sikerül azon a ponton megállítanom, ahol eredetileg elterveztem - ezt még gyakoroljuk. Pogival teljesen jó volt, bár a frikk-frakkjai még megvannak, már csak egyik irányba csinálja és általában tetten érem. Még nem tudom pontosan mikor csinálja, de a probléma gyökerének megtalálása remélhetőleg egy komoly lépés a megoldása felé. Pogi elhajtása még mindig sehol sincs, és a svájci versenyig nem látom reális esélyét, hogy ez megváltozna, de a szaporcai kihajtásokat immár teljesen ő végzi, előbb-utóbb remélem leesik neki. 

alice-troupeau-herding-beauceron.jpg

Alice is sokat fejlődött, a legutóbbi szaporcai kaland során a karámból kihajtás feladatban megtalálta az erejét. Eddig minden problémája abból eredt, hogy nem találta a mojo-ját, csak lábcsipkedésben látta a birkabiztatás egyetlen módját. No, ez egyik pillanatról a másikra megváltozott, és azóta úgy felkeményedett, hogy már szemből is nekimegy a kekec birkának. A harapdálásokat is elhagyta, igazából összeállt a fejében a terelés, már a finomhangolással foglalkoznak ők is, igazán sikeres nap volt! :) 

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://sportinchaos.blog.hu/api/trackback/id/tr7213721134

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása