Kutyáim és a sport

Új célok, új cipőben

2017/06/26. - írta: Vikkus

Nem vagyok egy futó-típus, még mindig, és bár mellettem apjuk egészen belebuzult a témába - pulzusszám alapján tervezi az edzéseit, bemérette a lábát, stb - én még mindig az az ember vagyok, aki örömből fut, és persze kutyával. Tudom, hogy a fejlődéshez követnem kéne nekem is az ő útját, de megelégszem azzal, hogy messziről és bután utánozva másolom a módszerét. 

beauceron-berger-de-beauce-gardiens-du-chaos-kennel-hungar-canicross-running-futas-futas-kutyaval-sport-dog-kalenji-sd-vagusdogs-harness-rebelle.jpg

Például cipőre is kevesebbet költöttem, ellenben szakértői segítséget igénybe vettem a döntéshez, bár lássuk be Decás dolgozóként nem volt túl nehéz ez a feladat. Mivel a női cipők 65 vagy max 75kg-ig ajánlottak, így eleve férfi cipők közt nézelődtem, és meg is találtam a Kiprun SD egy kifutó modelljét. A sors akarata lehetett ez a választás, mivel a jószág narancs-fekete színű, mint mindenem, ami a kutyákon van :) 

beauceron-berger-de-beauce-gardiens-du-chaos-kennel-hungar-canicross-running-futas-futas-kutyaval-sport-dog-vagusdogs-harness-rebelle.jpg

Mivel vettem egy cipőt, muszáj volt kimennem kipróbálni, így rögtön másnap megünnepeltük az új szerzeményt egy kis körrel Rebivel. Nem mentünk ki túl későn, de akkor még pont picit hidegebb volt az idő. Magunkhoz képest jó időt mentünk, bár nagyon szeretném ezt az átlagot felküsztetni 10km/h fölé - már nem kell sok hozzá. 

A HDR után annyira fájt mindenem, hogy egy jó hetet kihagytam, ehhez képest ez az idő még jónak is mondható, bár - ahogy a versenyen - itt is többet vártam volna magamtól. Már kitapasztaltam, hogy Rebelle szólóban csak lazán húz, azt is csak az elején, így bátran el merem vinni magammal, tudom, hogy tudunk az én tempómban futni. Akkor kezd el teperni, ha más kutyát is lát maga körül - de akkor megy, mint a gőzgép <3 Mivel a HDR siratófala adott rá alkalmat, már a lassíts parancs is szépen megvan neki, és egész jól belefekszik a hámba, ha felbuzdítom, hogy most pedig húzzon. 

A szokásos kis körünkön nincsenek meglepetések, akadályok vagy éppen szintkülönbség, kellemes kemény földút, árnyék nélkül. A cipő jól vizsgázott, azért választottam betonra valót, mert a terepfutó cipő gripjeit valószínűleg soha nem használnám ki, lévén traktorok taposta vagy futók kedvéért lekavicsozott utakon futunk 99,9%-ban, ahova teljesen jó a betonos cipő tapadása is, viszont az évtizedek alatt elnyűtt ízületeimet eléggé féltem, és ha valaminek, hát a kőre szánt lábbeliknek jó az ütéscsillapítása. A másik előnye a Kiprunnak, hogy már a K-only vagy K-ring technológiával készült, ami révén minden lábtípusra megfelelő. Van egy gágogó lúdtalpam, így jelenleg kísérleti fázisban vagyunk, és még nem raktam át ebbe a cipőbe a betétet, nem is éreztem szükségét, de még figyelgetem. Mivel SD cipő, alias short distance, elvileg sprintekre van, nagy sebesség mellé. Ha hihetünk a terméklapnak 12-15km/h közti sebességre, amit még messze nem értem el, de úgy matekoztam, ha amúgy is rövid távon megyek vele, akkor inkább ez, mint az LD. Van benne egy plusz merevítés, ami segít a talp elrugaszkodásában, ezzel is segítve a tempós futást. Mondanom sem kell, hogy nem éreztem a különbséget, lévén nem értem el a minimális tempót :) de maga a cipő nagyon kényelmes, nagyon könnyű és jól szellőzik. Az, hogy a színe is az enyém, csak a hab a tortán :)

beauceron-berger-de-beauce-gardiens-du-chaos-kennel-hungar-canicross-running-futas-futas-kutyaval-sport-dog-rebelle.jpg

A cél persze a HDR Wild, amire már csapatban tudunk nevezni, és ami már 12km, szóval bele kell húzni. Egyelőre lassú 3-5km-es távokkal igyekszem szinten tartani magam, és néhanapján némi szint(et) vinni a futásba, és picit jobban meghajtani magunkat. De erről majd később... 

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://sportinchaos.blog.hu/api/trackback/id/tr9912620649

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása